مصاحبه با هانیه فلاح ، مددکار اجتماعی و همکار داوطلب کاریار
مدت زمان مطالعه دقیقه 5دقیقه
هانیه فلاح، کارشناسی ارشد خود را در رشتهی مددکاری اجتماعی از دانشگاه علامه طباطبایی دریافت کرده است.هانیه سابقه ی 8سال فعالیت به عنوان مددکار در حیطه کودکان و نوجوانان را دارد.
- هانیه جان شما به عنوان مددکار سابقه همکاری با موسسات متنوعی را داری، با توجه به این تجربه کاریار و فعالیت هایش را چطور ارزیابی می کنی؟
من همیشه از تیم کاریار به عنوان یک تیم دقیق و حرفه ای یاد می کنم که اهداف و مسیر برای آنها مشخص است و وطایف همه افراد تعیین شده است.من تجربه کار داوطلبانه با سازمان های زیادی را داشته ام که چون اهداف و چارچوب ها برای آنها مشخص نیست، همکاری ام را محدود کرده ام.اما همکاری با کاریار من را به وجد آورده و حتی دوست دارم در حوزه های مختلف با کاریار همکاری کنم.من به واسطه حرفه ای که دارم معتقدم که ایجاد تغییرات پایدار در حوزه های توسعه و توانمندسازی افراد به زمان زیادی نیاز دارد و برای دیدن تغییر آدم ها نیازدارند که صبور باشند.اما چیزی که من در کاریار می بینم، ایجاد تغییرات مثبت در زمان کوتاه است.ممکن است که این تغییرات خیلی بزرگ نباشد، اما خیلی موثر بود.انگیزه ای که کاریار در بچه ها ایجاد کرده بسیار چشم گیر است و تعاملات آن ها را به سمت حرفه ای شدن می برد و این روند چون در کل سازمان وجود دارد، در بچه ها هم این تغییر ایجاد شده است.من به واسطه مسئولیتم در کاریار نیاز شده که چندین با مهارت آموزان صحبت کنم و دیدم که بچه ها در صحبت هایشان خیلی به این اشاره می کنند که کاریار دارد به آنها هدف می دهند و به کمک کاریار متوجه شده اند که کجای مسیر ایستاده اند و آموزش در کاریار به یکی از اهداف اصلی آن ها بدل شده است.
- از سوی موسسه شما هم مهارت آموزانی در کاریار شرکت کرده بودند، این مهارت آموزان چه تجربه ای از کاریار داشتند؟
ما در مرحله اول گروه کوچگی که بک گراند برنامه نویسی داشتند را معرفی کردیم.این بچه ها در دوره های دیگری هم شرکت کرده بودند، اما در کاریار تجربه متفاوتی داشتند چون مسیر برای آنها مشخص بود و ابتدا و انتهای مسیر را می دیدند.همینطور ارتباطی که بین بچه ها با منتورها ایجاد شده برای آن ها بسیار خوب است و مشخص است که یک ارتباط حرفه ای با منتورها شکل گرفته و به آن ها کمک می کند که بدانند کجای مسیر ایستاده اند و من از آن ها این را شنیده ام که می گویند سر کلاس های درس خودمان حس می کنیم که یک سر و گردن از بقیه بالاتریم و مفاهیمی که در سر کلاس درس فقط به آن ها اشاره می شود را ما عمیق تر یاد گرفته ایم و این برای آن ها بسیار خوشایند است.
- شما به آینده این مسیر چقدر امیدوارید؟
این مسیر برای من به عنوان یک مددکار تجربه نسبتا جدیدی است، چون بیشتر در کارهای مددکاری با آسیب طرف هستیم، اما اینکه با تجربه آموزش و توانمندسازی روبه رو باشیم خیلی تجربه خوبی است و اینکه این دو مسیر آموزش و توانمندسازی به خوبی کنار هم قرار گرفته می تواند نتیجه بخش باشد.اصولا اگر ما بتوانیم در این مسیر برای چندنفر موثر باشیم، به نتیجه بزرگی رسیده ایم.اما به نظر می رسد که برای تعداد زیادی از بچه ها این روند موثر بوده و استعدادهای آنها در حال شکوفا شدن است و من خیلی امیدوارم و خوش بین هستم.
- هانیه جان همکاری با کاریار برای خود شما چه تجربه جدیدی به همراه داشته است؟
من تجربه کارهای داوطلبانه زیادی دارم ، اما در خیلی از آنها نقش من مشخص نبوده اما در کاریار مشخص بودن روند برای من یک تجربه مثبت است و فکر می کنم هم کارم دیده می شود و هم به اندازه توانایی هایم کار حرفه ای انجام می دهم.کارکردن با بچه ها هم همیشه برای من جذاب بوده، اما من هیچ سابقه و تخصصی در برنامه نویسی ندارم، اما به واسطه صحبت هایم با بچه ها حس کردم که نیاز دارم اطلاعاتم را در این زمینه بیشتر کنم که زبان مشترکی با آن ها داشته باشم و این برایم تجربه جدید و خوشایندی بوده است.
همچنین بخوانید…
- مصاحبه با عرفان وهابی مربی حل تمرین
- نمایشگاه آنلاین کار «تلنتکوچ» با حضور شرکتهای معتبر داخلی و بینالمللی برگزار می شود
- تاکید فرشید اردوانی بر رشد و توسعه فردی در راستای اشتغال
- جلسات ارزیابی پروژههای پایانی مهارتآموزان گروه طراحیوب برگزار شد
- وبینار “چالشهای بازار کار IT” با ارائه وحید ترابی، راهنمای کاریار برگزار شد